276
HÜSNÜ GEÇER
dür ki, Ömer (r.a.) buyurdu “Elbisenin yerden uzak olması daha ziyade
temizliğini korur. Ve daha fazla Allah’ın rızasına uygun düşer.”
Hz. Ömer (r.a.)’in ağır borçları İslam devletinin yaşaması içindi.
Borçlanıp aldığı mallar yoksullara, dullara, yetimlere ve muhtaçlara
yardım elini uzatmaktan dolayı idi.
Hz. Ömer (r.a.), bu borcu malından ödeyemezse kendi akrabalarının
malından ödemek isterdi. Yetmezse oğlu Abdullah (r.a.)’tan kalan borcun
ödenmesinin üstlenmesini isterdi. Zira kemal erbabı ahirete göç edince
her türlü hukuktan boyunlarını azat etmek isterler. Zira kulların az hakkı
bile ahirette ağır bir yüktür. Yükselmeyi engeller.
Daha önce Resul-i Ekrem (s.a.v.) ve Ebu Bekri Sıddık (r.a.), Hz. Aişe
(r.a.)’nin odasında defnedilmişlerdi. Hz. Ömer (r.a.) de onlarla birlikte
aynı mekânda defin olunmayı Hz. Aişe (r.a.)’den arzu etti. Oğlu bu defin
iznini almak için Hz. Aişe (r.a.)’ye gidince onu ağlar hâlde gördü. İsteğini
kendilerine bildirdi. Hz. Aişe (r.a.) “O yeri kendim için ayırmıştım, ama
bugün Hz. Ömer (r.a.)’i kendime tercih ediyorum” dedi.
CALİB-İ DİKKAT
Validemiz Hz. Aişe (r.a.), Ömer (r.a.)’in kendi odasında gömülme-
sinden önce evinde serbest otururdu. Örtünmesine dikkat etmiyordu.
Çünkü yanında gömülen, birisi efendisi idi, diğeri de babası idi. Hz. Ömer
(r.a.) gömüldükten sonra odasında örtünmeye titizlikle çok dikkat ederdi.
Çünkü Hz. Ömer (r.a.) onun yabancısıydı. Evet, Allah (c.c.)’ın dostlarına
gerçek fena ve ölüm yoktur. Belki fani yurttan baki yurda göçerler.
BACIM
Bacım! İşte Hz. Aişe (r.a.) yabancı ölülerin yanında bile örtünmek is-
terken; sen ki berzah âlemine, ölümden sonra dirilmeye, yaptığından do-
layı hesaba çekilmeye, cennet ve cehenneme, açık saçık gezip tozmanın
haramlığına inanmaktasın, neden örtünmene, şerefine yakışır davranışına,
yabancıların dokunmasına ve imanına uygun yaşamına, dikkat etmiyor-
sun?