Page 287 - Sugra

Basic HTML Version

286
Öyle ise üstünlük takvadadır, nefsin usluluğundadır ve Allah’ın emri-
ne amade olmasındadır. Bunlar olmaksızın her değer hiçe sayılır derecede
değersizdir. Şah-ı Nakşibend (k.s.) buyurmuş: “Kendisini müslümanların
en adisinden üstün gören kimse tarikatı Nakşibendiyeden koku bile alma-
mıştır. Zira şeref, kemal ve üstünlük tevazudadır. Merhametli olmaktadır.
Yararlandırmadadır. Edep ve terbiyededir. Yüce Allah buyurur:
29
۝
ْ
م ُ
هَ
ن ْ
ي َ
ب ُ
ء �
ا ََ
م َ
ح ُ
ر ِ
را َّ
ف ُ
ك ْ
لا ى َ
ل َ
ع ُ
ء �
ا َّ
د ِ
شَ
ا ...
“Kafirler üzerine katıdırlar. Kendi aralarında merhametlidirler.”
Peygamber (a.s) buyurur:
.» ُ
ه ّٰ
للا ُ
ه َ
ع َ
ف َ
ر ، ِ
ه ّٰ
ل ِ
ل َ
ع َ
ضا َ
وَ
ت ْ
ن َ
م«
“Yüce Allah’ın rızasını kazanmak için gönül alçaklığı yapan kimse-
yi Allah yüceltir. ”
9
Mühim olan, Allah için tevazuudur. Başka amaçlarla tevazu dine zarar-
dır. Şahsiyete zillet ve illettir. Peygamber (a.s) buyurur:
“Zengine zengin-
liği için tevazu eden kimsenin elbetteki dininin üçte ikisi yok olur. ”
Allah’ın kaderine inanan ve hak yolda giden ne zenginden zenginliği
için, ne güçlüden gücü için ve nede makam sahibinden, makamı için geri
adım atar. Emr-i bi’l-ma‘ruf nehyi anil münkeri yapmayacak derecede te-
vazu caiz değildir. Gerçek müslüman heybetli, vakarlı, sevilir ve sayılır
halde, kendisini küçük görür ama herkesin gözünde büyük görünür. Şahsı
sakin ve suskun ama işi hareketli, örnek olur derecede belirgin ve takdire
şayeste olmalıdır. Hakiki müslüman hikmet ve kuvvet ile dinin kurallarına
aykırı davrananlara cihad ederek savaş açar. Amacı şeriat-ı ğarraya ters
düşen işleri ortadan kaldırmak olmalıdır. Çirkin davrananın şahsına değil
çirkin işine düşman olmalıdır. Cerrah gibi ameliyat yapar, bedeni yarar, ba-
yıltır, incitir, fakat hedefi hastalığı yok etmektir. Hasta sağlığa kavuşunca
incitenle inciltilen arasında sevgi, dostluk ve hediye diyaloğu oluşur. Cihat
eden kendisini cihad edilenden daha düşük seviyede görmelidir. Çünkü
sonuç belli değildir. Cihat eden şaşmışı yola getirir, çirkin alışkanlıkların-
dan ayırır, ahlak ve faziletlerle bezer. Ama kendisi muhalif yoldadır. Böyle
davranış hüsrandan ve kötü sonuçtan başka ne doğrurabilir?
Esefle ifade ederim ki; zaman boyunca dünyada bu tür insanlar çokça
9 Müsned, hadis no: 11747
KÜLLİYAT-I SUĞRA