197
ُ
تْ
ن ُ
ك : ُ
هُ
ت ْ
ب َ
ب ْ
ح َ
أ ا َ
ذ ِ
إ َ
ف ، ُ
ه ُّ
ب ِ
ح ُ
أ ىَّ
ت َ
ح ِ
ل ِ
فا َ
وَّ
نلا ِ
ب َّ
ي َ
ل ِ
إ ُ
ب َّ
ر َ
قَ
ت َ
ي ي ِ
د ْ
ب َ
ع ُ
لا َ
ز َ
ي َ
ل َ
و ، ِ
ه ْ
ي َ
ل َ
ع ُ
ت ْ
ض َ
رـَ
ت ْ
فا
ي ِ
ن َ
ت ْ
ل َ
أ َ
س ْ
ن ِ
إ َ
و ،ا َ
ه ِ
ب ُ
ش ِ
ط ْ
ب َ
ي ي ِ
ت َّ
لا ُ
ه َ
د َ
ي َ
و ، ِ
ه ِ
ب ُ
ر ِ
ص ْ
ب ُ
ي ي ِ
ذ َّ
لا ُ
ه َ
ر َ
ص َ
ب َ
و ، ِ
ه ِ
ب ُ
ع َ
م ْ
س َ
ي ي ِ
ذ َّ
لا ُ
ه َ
ع ْ
م َ
س
.» ُ
ه َّ
ن َ
ذي ِ
ع ُ
ل ي ِ
ن َ
ذا َ
عَ
ت ْ
سا ِ
ن ِ
ئ َ
ل َ
و ، ُ
هُ
ت ْ
ي َ
ط ْ
ع َ
ل
“Benim bir velime düşmanlık yapan kimseye apaşikâr savaş açarım.
Benim kulum hiçbir şey ile bana yanaşmamıştır ki, yanımda üzeri-
ne farz kıldığımdan daha sevimli olsun. Kulum durmadan nafilelerle
bana yaklaşmaktadır. Hatta onu seveyim. Ben onu sevince duyan ku-
lağı, gören gözü, saldıran eli ve yürüyen ayağı olacağım. Benden diler-
se kendisine vereceğim. Bana sığınırsa kendisini koruyacağım.”
14
Yani hayatta değerlerini, dinlerini, ölümden sonra iyi adlarını, gönüller-
deki sevgilerini koruyarak kendilerine üstün dereceleri vereceğim.
Hâşâ, yüce Allah hiç kimsenin eli kolu olmaktan münezzehtir. Yani
Yüce Allah bu ermiş kulun organlarını koruma altına alır; onlarla Yüce
Allah’ın rızasına uygun olmayan işler yapılmaz. Veyahut organlarına güç
kuvvet vererek onlarla öyle işler yapılır ki diğer insanları şaşkınlığa sürük-
ler ve acze düşürür. Örneğin:
Hz. Ali (r.a.) Hayber savaşında kale kapısını söktü ve kalkan yaptı, savaş
bittikten sonra on iki er o kapıyı deviremediler. Hz. Ömer (r.a.) Medine-i
Münevvere’de minber üstünde Nihaventteki İbn-i Zenim’e komuta ediyor,
Ömer’in sesi oraya gider İbn-i Zenim’in kulağı da aynı sesi duyar. Verilen
komuta göre hareket ederek zafere gider.
Bunlara benzer kerametler sayı sınırından çıkmıştır. Şeyh Yusuf En-
Nebhani’nin Kerametü’l-Evliya, Mevlana Cami’nin Nefahat’ül-Üns vb.
kitaplara bakınız. Konu ile ilgili acayibi göreceksiniz.
Veyahut zikir sultanı o ermiş kula hâkim olur. Bedeni ve bütün organları
zikirle ve fikirle meşgul olurlar. O zaman organlardan meydana gelen her
şey uyumlu hale gelir. Yüce Allah’ın rızasına uygundur, hikmete mebnidir,
hak ve hakikate dayalıdır. Bu üçüncü sebeptir.
4- Sofilere mensup olan avam tabakasından bazı muhalefetleri ve uyum-
suz hareketleri müşahede ederler. Mürşitlerine karşı ifrat derecede muhab-
14 Buhari, hadis no 6502
TASAVVUF