94
luların suçlarını affetmekle son derece sevinirim. Hemen bana yalvarın.
Kırgınlığınızı gidereyim. Yalvarış ellerinizi lütfuma karşı açın ihtiyaçla-
rınızı gidereyim. İnanarak benim rahmet kapıma kapanın. Günahlarınızı
affedeyim. Zira cismani ve ruhani bütün istekleriniz ancak lütfumuzun
hazinelerinden giderilir.
• Cümle genelliğiyle gösteriyor ki Yüce Allah (c.c.) vergilerden istedi-
ğini istediği kimselere akıtır. Nasıl ki deniliyor: Küçük büyük, zayıf güçlü,
amir memur, zengin fakir herkes dua etmekle lütfuma sığınsın. Din ve dün-
ya işlerinin düzelmesini benden dilesin. Çünkü ben her dileyenin dilediği-
ne evet diyenim. Her isteyene maksadını ulaştırır güçteyim. Öyle ise bana
yönelin, Bana yalvarın ki, amaçlar size evet desinler.
• Manası ile Yüce Allah’ın her şeyi kapsayan ilmine, sonsuz büyüklüğü-
ne ve bize pek yakın olduğuna delalet eder. Nasıl ki deniliyor; ben çok ya-
kınım, pek bilenim, her şeye gücüm yeter. Hiçbir şey benden gizli değildir.
Hiçbir iş beni yıldırmaz ve hiçbir isteğin kabulü beni zorlayamaz. Çünkü
yılmayan irade ve tükenmeyen lütuf sahibiyim.
Öyle ise sözce fakirliğinizi açıklayın. Ululuğuma sığının. Her şeyden
kesilip lütfumun korumasına girin (zaten bu kulluğun gereğidir). O zaman
yalvarışlarınızı kabul ederim. Rahmet ve lütuf pencerelerimden size tecelli
ederek sizi her iki cihanda mesut ve bahtiyar ederim. Â ya! İnanarak lütfu-
mun kapısını çalan bir insan hiçbir amacından geri kalmış mı?
• İşaretiyle yalvarana ve yalvarış makamına yakışır davranmaya ve ede-
be delalet eder. Zira yalvaran edepli, kırık gönüllü, bükük boyunlu, huzur
içerisinde yalvarış makamına yakışmayan her işten ve düşünceden uzak
olmalıdır. Ancak böylelikle yalvarılan yalvarana yönelir. Yalvarış kabul
makamına yaklaşır. Zaten yalvarış Yüce Allah’ın yalvarış makamında is-
temekten ibarettir. Öyle ise dualar ayet ve hadislerin içindeki duaların ma-
nasını taşıyan cümlelerle olursa daha ziyade kabule şayeste olur. Çünkü
herkes dua makamına yakışır ibareleri dizip söyleyemez.
• ‘Bana yalvarın sizin için kabul ederim’
sigasıyla duaya önem ver-
meye duaya teşvik etmeye delalet eder. Hatta ondaki emir (Bana yalvarın)
vücub içindir, denilmiştir.
KÜLLİYAT-I SUĞRA