187
Binaenaleyh, bozuk niyet ve kötü düşünce sahibi; bir şahsı bazen iyi
bazen kötü, bir misali bazen alçak bazen yüksek, bir konuyu bazen yararlı
bazen zararlı görebilir. Ama mezkur şeylerde değişiklik yoktur. Ancak bo-
zukluk niyet ve düşüncededir.
İyi niyetle yaklaşım her şeyi iyi eder. Düşmanı dost, uzağı yakın kılar.
Ve zararlıyı yararlı hale getirir. Peygamber (s.a.v.) buyurur:
.ى َ
وَ
ن ا َ
م ٍ
ئ ِ
ر ْ
ما َّ
ل ُ
ك ِ
ل ا َ
مَّ
ن ِ
ا َ
و ِ
تا َّ
يـِّ
نلا ِ
ب ُ
لا َ
م ْ
ع َ
لا ا َ
مَّ
ن ِ
ا
“Ameller ancak niyetlerledir.”
3
Büyük âlim Şeyh Alauddin el-Haznevi (k.s.) şöyle diyordu:
Bir yolcu,
etrafı çayırla çevrili bir çeşme başına konar. Atların bağlandığı bir şeyi
bulmayınca çeşmeye yakın bir kazık çakar, gelen ve konan hayvanlarını
ona bağlasın diye
.
Başka birisi gelir aynı noktaya konar. Fakat çakılan kazığa çarparak
yere düşer. O da, başkaları ondan zarar görmesin ona çarpmasın diye ka-
zığı söker. İkisi de iyi niyetlerinden dolayı sevaba nail olurlar. Bu, itirazın
birinci sebebidir.
İkinci sebep:
Fesat ehli; fesadı koparmak için durmadan müslümanla-
rın kalplerine tefrika tohumunu ekerler, içlerinde adavet ateşini kızıştırır-
lar, büyüklerini gözlerinden düşürmeye çalışırlar. Ve İslam nişanlarını kay-
betmeye yeltenirler. İslam nişanları ve büyükleri hor ve hakir gösterilince
İslam da, hor ve hakir görülür. Demek ki sahabelere, imamlara ve ümmet
velilerine açıkça saldırı zımnen İslam dinine saldırmaktır; kitap ve sünnete
gölge düşürmektir.
Bugün din düşmanlarının elinde bu üslup en keskin bir kılıçtır. Ve müs-
lümanlığı yaralamak için, nurunu söndürmek için ve ilerlemesine engel
olabilmek için en geçerli bir metoddur. Velâkin heyhat:
8
َ
نو ُ
ر ِ
فا َ
ك ْ
لا َ
ه ِ
ر َ
ك ْ
و َ
ل َ
و ه ِ
روُ
ن ُّ
م ِ
ت ُ
م ُ
ه َّ
للا َ
و
“Yüce Allah mutlaka nurunu tamamlar. Kafirlerin hoşlarına gitme-
se bile.”
4
3 Buhari, İman 41; Müslim, Cihad 155
4 Saf suresi, ayet 8
TASAVVUF