Page 117 - Sugra

Basic HTML Version

116
hibine başladı. Onu öldürdü.
180. Haset etme. Çünkü kısmetin haset etmekle ne artar, ne de azalır.
Haset başkasının kısmetini de geri çevirmez. Öyle ise sana hasetten dolayı
ancak çirkin niyet, iç bozukluğu ve yararsız acı kalır.
181. Haset ateşi odun ateşindan daha şiddetlidir. Çünkü yakacak bitince
ateş söner. Ama haset ateşi sadece hasetçinin ölümü ile sönebilir.
182. Haset belasından çok yuvalar dağılmış, çok devletler yıkılmış,
çok gönüller kırılmış ve çok kanlar akıtılmış. Yüce Allah mü’min ferdi ve
mü’min toplumu haset belasından muhafaza eylesin.
183. Herkesin içinde yaşadığı toplumun içinde değeri, saygı ve sevgisi
onlara karşı beslediği hüsnü zan ile ve onlara iyiliği istemekle ölçülür. Bi-
naenaleyh hasetçi daima sefalet ve rezalet batağındadır. Kesat ve kıymet-
sizlik çukurundadır. Zira o hiç birisine iyilik istemiyor ki...
“Hasetçi efendi olmaz.”
74
دوسي ل دوسحلا
Tecrübelerin bize kazandırdıkları ve tarih sahifelerinin bize açıkladık-
ları şudur: Yüce Allah bir ulusa bağımsızlık devletini bağışlar ve o ulus da
egemenlik hakkını sadece kendisi için düşünür de başka ulusları zulüm ve
sömürü boyunduruğu altına alırsa, haset ve kibirliliğinden başka milletle-
rin hürriyetinin yolunda engel teşkil ederse kesinlikle günün birinde dağıl-
maya yüz tutar. Sonunda inkıraza, izmihlale ve yok olmaya mahkûm olur.
184. Durmadan başkalara şer istediğin halde kendine hayrı ve mutlulu-
ğu umma. Başkaların hayat gemisini delersen sen kurtulacağını mı sanır-
sın? Hayır, hayır incittiğin gibi incineceksin. Yaptığın hıyanetin benzerini
mutlaka göreceksin. Zira hanzel tohumunu eken hanzeli, karpuz tohumunu
serpen karpuzu ürün olarak kaldıracaktır. Ne ekilirse biçilen odur.
HIYANET
185. Hıyanet, emaneti teslim alanın emanette emaneti verenin rızasına
uygun olmayan tasarrufudur. Hıyanet çok çirkin bir haslettir. Doğru tabiat
sahibi hiç de ona yanaşmaz. Çünkü hıyanet akl-ı selimin kabul etmediği
bir iğrençtir.
74. Keşfu’l-Hafa 1/43; el-Mekasidü’l-Hasene, 411
KÜLLİYAT-I SUĞRA